Cinema sense condicions és un programa del grup Panorames de cinema.

dimecres, 23 de febrer del 2011

La llista del Xesco (21è. programa)

Puntual, aquest cop, a la nostra cita dels clàssics del CsC, us mencionem els films dels que vam parlar aquest dimarts passat:

-"El missatger" (1971) de Joseph Losey, amb Julie Christie i Alan Bates. Una excel·lent mostra de contenció narrativa en una cinta de regust victorià on la prohibida història d'amor d'una burgesa amb un dels seus treballadors és l'encarregada de trasbalsar a un noi de 13 anys que comença a descobrir la seva sexualitat. Enamorat de la protagonista, aquest "mercuri" conviurà en un espai natural ple d'interessos on l'oci i la desídia fan acte de presència dia a dia. Una experìencia agradable sense excessos d'aquest director a recuperar.

-"El colós en flames" (1974) de John Guillermin. Inoblidable pel·lícula de catàstrofes, que avui mateix recupera un dels canals televisius, interpretada per un grapat de grans de l'escena com Paul Newman, Steve McQueen, William Holden, Richard Chamberlain, Fred Astaire i Faye Dunaway. Un dels gratacels més importants de Los Àngeles amb la millor tecnologia constructiva del moment pateix un espectacular incendi per culpa del sistema elèctric. El culpable havia estat un familiar del magnat que s'havia embutxacat uns quans milions de dòlars rebaixant la qualitat dels fils de connexió. L'arquitecte Newman i el cap de bombers McQueen, protagonitzen aquesta emocionat lluita per salvar a tota la gent d'aquell immens edifici que està gaudint de la festa de presentació. Un clàssic emocionant.

-"Vingueren de dins de..." (1975) de David Cronenberg. Una de les primeres pel·lícules del fosc i inversemblant director canadenc, que ens planteja una mena de prefiguració d'"Alien" amb tocs "zombies", en un conjunt residencial d'una illa paradisíaca. El problema sorgeix quan un metge vol introduir una hormona experimental en una noia que manté relacions sexuals amb altra gent del edifici, infectant a aquests que gesten a un animaló que surt del ventre i de la boca dels afectats i que els hi provoca una mena de ninfomania desmesurada. Encara que grinyoli el guió l'estètica Cronenberg es perfila d'una manera magistral.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada